Sunday, 9 October 2011

BAJET 2012

aku tertunggu2 sampai bila pekerja sektor swasta akan dapat pembelaan..bagi aku, sektor swasta paling banyak menyumbang kepada KDNK kita..berbanding dengan sektor kerajaan yang hanya lebih kepada menyelesaikan urusan sahaja..pasal gaji minima pun satu hal,barangkali kalau kerajaan menetapkan gaji minima RM1500 sebulan..kita belum tentu selesa..dgn keadaan sekarang duit RM 1500 sekejap sahaja habis..rumah kereta dah barapa..inikan pula yang gaji RM800. nak sara keluarga lagi..adakah kerajaan tahu yang rakyat bersengkang mata siang malam membanting tulang untuk dapatkan RM1000? tahu atau buat2 tak tahu..




bersambung akan datang..

9 comments:

  1. bajet pilihanraya yg sungguh mempesonakan..:))

    ReplyDelete
  2. Singgah dari blog pilihan Ben Ashaari...
    Salam Pkenalan k...

    http://www.elihjapahar.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. akak pun singgah dr blog ba.. salam pekenalan.. pasal gaji ni, no komen sbb swasta bawah pihak lain kan.. tp tu tunjuk kjaan x peka kebajikan rakyat dan kurang mampu mennagani majikan dr luar negara (swasta kan jepun punya us punya etc).. pandangan akak je.. oppsss dah folo jom folo balik tau

    ReplyDelete
  4. saya pun dr BA..welcome..x follow sgt pasal bajet.rasa mcm byk beban je.dgr pun dah rasa beban, apatah lg bahu yg menanggung.;D

    ReplyDelete
  5. salam perkenalan dari blog BA!
    tahniah jadi blog pilihan..

    ReplyDelete
  6. dtg jenguk blog ni..slm pknln
    wlupn sy dok gomen tp tfikir gk ngan nsib org swasta..entah bile gj max nk d lksanakan..yg psti bjet ni lbih kpd gula2 plhnry

    ReplyDelete
  7. insyaallah..nati sy follow balik ye..

    ReplyDelete
  8. bajet 2012...sila buat sambungan...x sabar mahu membaca pandangan encik~

    ReplyDelete
  9. sila sambung . sy peminat kamu pendapat kamu dlm diam !

    ReplyDelete